Faust a Markétka v BuranTeatr
Známé představení v novém podání inscenuje brněnské divadlo BuranTeatr. To je známé především svojí originalitou, osobním přístupem i atmosférou jim vlastní.
Tentokrát se jedno o představení tzv. "putovné". Diváci se během představení přesouvali hned třikrát, což byl už sám od sebe originální zážitek. Ještě víc osobité potom bylo samotné představení. Hlavní roli Fausta zde ztvárnil výborný Michal Isteník, který, jak je nám všem známo, je herec mnoha tváří. Není role, kterou by si nezahrál s nadhledem a chutí. Výjimkou samozřejmě není ani jeho Faust, který je v jeho podání naprosto věrohodný a dává představení pevný základ. Protějškem, tedy Markétkou, se mu zde stává půvabná a přesná Magdalena Tkačíková a Mefisfotelem Kateřina Veselá. Není obvyklé, aby konkrétně tuto roli ztvárňovala žena, avšak po shlédnutí představení se přikláním spíše k tomu, že k postavě ženský charakter pasuje mnohem více než mužský. Výborný byl také Miroslav Ondra, Igor Dostálek, či Petr Tlustý, z jehož strany přicházely pokyny pro publikum.

Co se týče scény, nebyla složitá. Tvořily jí především už zmíněné přesuny, díky kterým se jevištěm stal například divadelní bar. Režie se ujal Mikoláš Tyc a je to znát. Již z předešlých zkušeností víme, že má svůj specifický rukopis a sama za sebe musím říct, že mi sedne asi ze všech režijních počinů, které jsem kdy viděla, nejvíc.
Závěrem bych chtěla složit obrovský hold nejen celému autorskému týmu, ale také celému BuranTeratru. V dnešní době je těžké najít kvalitní soubor, který se snaží dělat kvalitní divadlo bez komerčních záměrů. Brno má štěstí, že BuranTeatr přesně takové divadlo je.
Hana Bodečková
Foto: BuranTeatr
